Nieuwe fietspaden Korbeek-Losestraat/ Bierbeekstraat

Veerle Scheire

Sinds de vorige gemeenteraadsverkiezingen in 2018 legden we al nieuwe fietspaden aan in de Pellenbergstraat, Opvelpsestraat en Hoegaardsesteenweg. De fietssnelweg is bijna klaar, nu is de verbinding tussen Bierbeek en Korbeek-Lo aan de beurt.

Een ambitieus dossier: nieuwe fietspaden waren het hoofddoel, maar uiteindelijk kozen we voor een heraanleg van de hele weg. De uitvoering wordt er niet makkelijker op, de hinder niet minder. Maar het resultaat zal de moeite zijn!
In januari ging aannemer Deckx vol goede moed aan de slag, ook de nutsmaatschappijen schoten in actie. Dat de coördinatie en communicatie bij dergelijke werken niet altijd eenvoudig is, is al gebleken. Toch schieten de werken goed op. We blijven deze werf van heel nabij opvolgen!

Johan Vanhulst lijsttrekker cd&v Bierbeek

“Wij zijn bijzonder trots dat Johan Vanhulst de lijst van cd&v Bierbeek opnieuw zal
trekken bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober 2024. De voorbije 10 jaar
heeft Johan het mandaat van burgemeester van onze prachtige gemeente met
veel passie en gedrevenheid uitgeoefend.“
Veerle Scheire, voorzitter cd&v Bierbeek

Ontwikkeling recreatiezone Mevrouwkensveld

Sociale woonmaatschappij Dijledal legt momenteel de laatste hand aan 59 sociale
huurwoningen en 20 koopwoningen aan Mevrouwkensveld (tussen de Dorpsstraat
en de Opvelpsestraat). Zes van deze woningen worden specifiek voorbehouden
voor 65-plussers.

Aanleg nieuwe speelterreinen

Op dit moment wordt de betonnen speelzone en doorsteek aan de Dageraadlaan in Korbeek-Lo omgetoverd tot een mooie, groene speeltuin. De vraag van de omwonenden om deze zone op te frissen werd opgenomen door onze diensten en wordt nu gerealiseerd. Een mooi voorbeeld van buurtparticipatie waarmee we een nieuwe speelzone creëren voor onze jongste inwoners!