'Mooie kerk daar in Boortmeerbeek,' liet IOED WinAr (erfgoedvereniging) zich ontvallen. Nadat de werken drie jaar stillagen, zal de renovatie dit najaar starten.
CD&V en Samen voor Boortmeerbeek trokken het dossier vlot. In het verleden weigerde het gemeentebestuur mee te investeren in de kapotte verwarming. Nochtans had de kerkfabriek het lastenboek klaar en had de provincie haar subsidies al toegezegd.
Ondertussen werden er met de kerkfabriek afspraken gemaakt over de financiering. In het najaar wordt de verwarming vernieuwd en worden er toiletten geïnstalleerd.
Zo kunnen we na deze werken, de kerk van Hever meer voor cultuur gebruiken. Alle misvieringen zullen terug in Boortmeerbeek - de parochiekerk - doorgaan. In Hever zullen dan enkel nog de doopvieringen doorgaan.
In het verleden moesten sommige verenigingen uitwijken naar buurgemeenten omdat er geen geschikte ruimte ter beschikking was. Met deze operatie willen we op korte termijn cultuur meer ademruimte geven.
Foto: IOED WinAr