Veilig fuiven in de Kempen

Jens Timmermans

Op 29 september organiseerde cd&v Mol samen met een aantal andere cd&v-afdelingen een Oranje Trefpunt rond 'veilig uitgaan'. Na een interessant debat ondertekenden we samen een fuifcharter. Met dit charter engageren we ons om blijvend in te zetten op een aangename, open, Kempische fuifcultuur.

In een panel, gemodereerd door Faroek Özgünes, gingen volgende personen in debat:
- Wim Caeyers, burgemeester van Mol
- Jan Vanuytven, scholenagent politiezone Geel-Laakdal-Meerhout
- Wim Duerloo, directeur JAC
- Polien Willems, jeugdhuis Herentals

Ook Annelies Verlinden, Minister van Binnenlandse Zaken, was aanwezig en zag dat het goed was.

#RedDeDierenmarkt - Petitie overhandigd in Brussel

Een Molse delegatie van vertegenwoordigers van de marktcommissie en lokale horeca trok samen met onze schepen van lokale economie Lieve Heurckmans op woensdag 17 april naar Brussel om er de petitie te overhandigen die pleit voor het behoud van de Molse dierenmarkt én het officieel te laten beschermen als immaterieel cultureel erfgoed.

Burgemeester on Tour, de tour in Mol is rond

Met een eerste stop in Achterbos en Donk al in oktober 2022 en een laatste stop in Ezaart en Millegem afgelopen weekend, zijn alle Molse gehuchten en het centrum de revue gepasserd op onze Burgemeester on Tour.

Nieuwjaarsbrief 2024

De nieuwjaarsreceptie van 6 januari ligt nu reeds een tijdje achter ons. Onze voorzitter Ann Smeyers kroop in de pen om haar nieuwjaarsbrief ook via deze digitale weg te delen.