#RedDeDierenmarkt - Petitie overhandigd in Brussel

Publicatiedatum

Auteur

Jens Timmermans

Deel dit artikel

Een Molse delegatie van vertegenwoordigers van de marktcommissie en lokale horeca trok samen met onze schepen van lokale economie Lieve Heurckmans op woensdag 17 april naar Brussel om er de petitie te overhandigen die pleit voor het behoud van de Molse dierenmarkt én het officieel te laten beschermen als immaterieel cultureel erfgoed.

De petitie werd op iets meer dan een week maar liefst 4415 keer ondertekend. Hiermee werd aan de leden van de commissie dierenwelzijn en minister Weyts een duidelijk signaal gegeven dat men in Mol voor het behoud is van de dierenmarkt. Hopelijk zijn hierdoor voldoende parlementsleden overtuigd om de broodnodige aanpassingen te doen aan de nieuwe codex dierenwelzijn die binnenkort ter stemming zal worden gebracht. Het zou een enorme domper zijn aangezien de dierenmarkt dit jaar 140 bestaat.

Zie ook de reportage op RTV of het artikel in Gazet Van Antwerpen.
Meer duiding over dit thema vindt u ook terug op het nieuwsartikel van de gemeente Mol

Nieuws

Veel schoon volk op de nieuwjaarsreceptie!

Veel schoon volk afgelopen weekend in de Buurting in Mol-Sluis op onze jaarlijkse nieuwjaarsreceptie!

Onze voorzitter Jens Timmermans en burgemeester Wim Caeyers deelden hun nieuwjaarswensen met de talrijke aanwezigen uit alle windstreken van Mol en ver daarbuiten. Ook o.a. bovenlokale mandatarissen Tine Gielis en Liesbet Sommen zagen dat het goed was.

Lea Ruts werd in de bloemetjes gezet na haar jarenlang engagement als onze penningmeester. Christophe Janssen mocht dan weer een cheque van maar liefst €750 overhandigen aan Carmen, vertegenwoordiger van het Berrefonds, naar aanleiding van onze kerstchalet actie eind 2025.

We stonden ook stil bij de indrukwekkende carrières van Servais Verherstraeten en Luc Van Craenendonck. Onder leiding van host Stef Vandycke kregen we een mooi eerbetoon met een reeks sterke getuigenissen en memorabele anekdotes van Koen Geens, Benjamin Dalle, Stef Laurent, Paul Rotthier en Peter Van Rompaey.

Wij zijn nog aan het nagenieten, wie nog? 😍🧡

Luc Van Craenendonck overleden

1957-2025

Op 9 september heeft ons het droeve nieuws bereikt dat onze goede vriend en trouwe partijsoldaat Luc Van Craenendonck na een slepende ziekte, in bijzijn van zijn naasten, vredig is overleden.

Mmm mosselen en veel meer op Gezinsdag 2025

Begin september was het opnieuw een vol huis tijdens onze jaarlijkse gezinsdag van cd&v team Wim in Zaal Spellenburg 🧡.

Ons mosselfestijn was dit jaar al aan zijn 40ste editie toe 🎉.

Dankzij de vele helpers verliep alles weer heel vlot en hebben de vele eters kunnen genieten van overheerlijke mosselen, videe, frietjes, ijsjes, ...