Burgemeester on Tour, de tour in Mol is rond

Jens Timmermans

Met een eerste stop in Achterbos en Donk al in oktober 2022 en een laatste stop in Ezaart en Millegem afgelopen weekend, zijn alle Molse gehuchten en het centrum de revue gepasserd op onze Burgemeester on Tour.

Met deze Burgemeester on Tour hebben we op een laagdrempelige manier met de Mollenaar in dialoog kunnen gaan. Door halt te houden in àlle gehuchten, werd onze assumptie bevestigd dat elk gehucht en elke buurt eigen ideëen en noden heeft. Met een fictief budget werden bezoekers gevraagd om hun centen te verdelen onder de verschillende domeinen (veiligheid, verenigingen, groen, ...).

Naast de vele gezellige babbels werden ook heel wat vragen gesteld en bezorgdheden gedeeld. We waren er natuurlijk niet alleen om te luisteren, maar ook om met deze input effectief iets te doen. Kleine issues en quick wins werden aangepakt en/of doorgegeven aan de gemeentediensten. Andere waardevolle, eerder ideeën voor de toekomst of voor de langere termijn zijn meegenomen als input voor de opmaak van ons verkiezingsprogramma.

Stopt het dan nu? Neen hoor! Heb je vragen? Heb je ideeën voor jouw buurt? Stuur ons dan gerust een berichtje of spreek van onze mensen aan

#RedDeDierenmarkt - Petitie overhandigd in Brussel

Een Molse delegatie van vertegenwoordigers van de marktcommissie en lokale horeca trok samen met onze schepen van lokale economie Lieve Heurckmans op woensdag 17 april naar Brussel om er de petitie te overhandigen die pleit voor het behoud van de Molse dierenmarkt én het officieel te laten beschermen als immaterieel cultureel erfgoed.

Nieuwjaarsbrief 2024

De nieuwjaarsreceptie van 6 januari ligt nu reeds een tijdje achter ons. Onze voorzitter Ann Smeyers kroop in de pen om haar nieuwjaarsbrief ook via deze digitale weg te delen.

cd&v Mol winterbar, een warm succes

Op zondag 17/12 trok onze ploeg naar het centrum van Mol om een namiddag de winterbar te openen. Op die manier zorgden we niet enkel voor nog meer beleving in het handelscentrum, maar zamelden we ook centjes in voor het goede doel Vectamus, een warm project dat kwetsbare gezinnen ondersteunt. Met op het menu wafels, jenevers, glühwein, de enige echte burgemeestersgranola en dat alles onder een stralend winterzonnetje.

Op onze nieuwjaarsreceptie konden we dan ook een cheque overhandigen van maar liefst €1000.