Luc Blommaerts

Lid gemeenteraad

Via de jeugdbeweging kwam Luc terecht in de jeugdraad. Daar kreeg hij de politieke kriebels te pakken. Hij debuteerde in de lokale politiek bij de gemeenteraadsverkiezingen van 1994 en schopte het onmiddellijk tot schepen van Jeugd, Onderwijs, Sociale Zaken, Landbouw en Ontwikkelingssamenwerking. Dit mandaat zag hij verlengd in 2000. In 2006 werd hij opnieuw aangesteld als schepen, ditmaal met de bevoegdheden Jeugd, Onderwijs, Sociale Zaken, Landbouw en Openbare werken. Op 1 januari 2009 nam hij het burgemeesterambt van Jef Van Linden over. Na de lokale verkiezingen van 2012 werd de CD&V verwezen naar de oppositiebanken. Van 2012 tot 2018 leidde Luc de CD&V-fractie. Luc was lijsttrekker bij de verkiezingen van 2018. Hij haalde met 1.200 voorkeurstemmen opnieuw een schitterend resultaat maar besloot kansen te geven aan jongeren. Sindsdien is Luc terug gewoon gemeenteraadslid, een echte "backbencher".
Sinds 2023 geniet Luc van zijn pensioen. Daarvoor was hij gedurende jaren leerkracht wiskunde aan het Sint-Rita College te Kontich.