Landelijke weg Sluis terug open

Kai Van Nieuwenhove

Sluis in Opdorp is terug open gesteld. In januari van dit jaar werd Sluis afgesloten en  werden er werken uitgevoerd voor het vernieuwen van de betonvakken.

Sluis is een landelijke weg tussen Opdorp en Ouden Briel. “De weg is een belangrijke verbindingsweg voor fietsers, voetgangers en landbouwers. Het is een veilige weg nabij de Opdorpse beek. De betonvakken die onderhevig waren aan slijtage, werden vervangen.”

Feestelijke inhuldiging nieuwe halte stoomtrein

Het gemeentebestuur van Buggenhout en VZW Stoomtrein Dendermonde-Puurs organiseerden op vrijdag 12 juli de plechtige opening van de nieuwe halte ‘Buggenhout a/d Schelde’
Deze nieuwe halte kwam tot stand door de Gemeente Buggenhout, die enorme kansen ziet in de toeristische ontwikkeling van het ‘Nationaal Park Scheldevallei’. Vanaf nu zal de museumtrein ook halt houden in Buggenhout, waarbij vele toeristische actoren en de mooiste natuur rondom de Schelde worden geconnecteerd.
Tijdens de feestelijke inhuldiging maakten de genodigden een gratis stoomtreinrit naar Sint-Amands en genoten van een drankje achteraf.

Meer info over de stoomtrein op https://www.stoomtrein.be/

Uitbreiding zonnepanelen

Momenteel zijn er zonnepanelen op de daken van de sporthal, gemeenschapscentrum De Pit, het zwembad, het schoolgebouw in de Hanenstraat en een gedeelte op de daken van het OCMW (dienstencentrum).