Katrien Vermijlen

Ondervoorzitter CD&V Leuven, Lid Raad van bestuur AGSL & Voorzitter CD&V Sectie Kessel-Lo

Wie is Katrien?

Katrien groeide op in de Leuvense rand en is zelfstandig apotheker in Kessel-Lo. Als moeder van 2 combineert ze haar passie voor de gezondheid van haar patiënten met een gevarieerd en uitdagend verenigingsleven. Ze zet zich met haar ervaring als gewezen gemeenteraadslid en CD&V-voorzitter in Holsbeek nu verder in voor de mensen van Leuven.

Vanuit haar dagdagelijkse contact in de apotheek is gezondheidszorg het thema dat haar nauw aan het hart ligt. Weliswaar in de brede zin van het woord. Zo maakt ze als apotheker ook deel uit van de stuurgroep van ”Zorgzaam Leuven”.
Naast haar eigen sportieve ambities maakt ze ook met veel inzet de sportieve dromen van anderen waar. Zo is ze o.a. Voorzitter van Tennisclub Iris in Kessel-lo en zetelt ze in de Leuvense sportraad. Ze is even goed fervent supporter van voetbalclub OHLeuven als poortrechter bij internationale skiwedstrijden in binnen- en buitenland.

Binnen het verenigingsleven is ze actief in het jaartallen leven. Als “ Marraine van ’70 ” ondersteunt ze de jaartallen in Leuven.

Waar draait het om voor Katrien?
Het lokale aspect is volgens Katrien cruciaal in gezondheidszorg. Met zorg gericht op onze netwerken van gezondheids- en welzijnswerkers. Zowel preventie als zorg gebeuren best zo dicht mogelijk tegen de leefomgeving van de Leuvenaar.

Maar net zo goed beweging en sport zijn essentieel voor de gezondheid van de Leuvenaar. Sport moet toegankelijk en veilig zijn voor iedereen als hoeksteen van een lokaal zorgbeleid.