Jos Aerts draagt na een lange politieke loopbaan zijn mandaat als BCSD (OCMW) raadslid over aan Ivo Cox.

Publicatiedatum

Auteur

Jos Aerts

Deel dit artikel

Na de verkiezingen van 2018 is er binnen de partij overeengekomen dat ik mijn mandaat bij het bijzonder comité sociale dienst (OCMW) na vier jaar zou doorgeven.

Ik ben van 1981 actief in de politiek. Eerst als jongerenvoorzitter van 1982 tot en met 1988. Vanaf 1989 tot 1994 was ik gemeenteraadslid en fractieleider in de meerderheid. Hierna heb ik opdrachten opgenomen binnen het OCMW. In 2003 was ik mede oprichter van de PWA en heb de functie van schatbewaarder waargenomen. Vanaf maart 2019 werd deze verplicht ontbonden en opgenomen door Wijk-Werken Haspengouw. Van 2007 tot eind 2018 was ik gemeenteraadslid. Tijdens deze loopbaan heb ik onze gemeente mogen vertegenwoordigen in een aantal projecten. Al deze mandaten waren onbezoldigd: Sociale bouwmaatschappij Kleine Landeigendom, Erfgoed Haspengouw en Wijk-Werken Haspengouw.

Ik heb mij altijd maximaal ingezet om mijn mandaten waardig in te vullen, maar dat was niet altijd evident in combinatie met mijn privé (werk en gezin). Ik kan zeggen dat mijn tussenkomsten in de gemeenteraad een meerwaarde waren. Ik heb bij de mandaten als vertegenwoordiger van Gingelom een aantal realisaties en projecten naar Gingelom kunnen halen wat een voldoening geeft.

Ik kijk dus met een tevreden gevoel terug naar het verleden en hoop mijn ervaring te kunnen doorgeven aan onze nieuwe mandatarissen.

Jos Aerts

Nieuws

Nieuwe bestuursleden

CD&V Gingelom is zeer blij te melden dat we twee nieuwe jonge frisse krachten mogen verwelkomen binnen ons bestuur. Welkom Angelique en Jasper! Nieuwe jonge mensen is altijd een opsteker in tijden dat de jeugd niet meer zo geïnteresseerd is in politiek. Zij gaan dat zeker goed doen. 💪🧡 Moesten er nog gegadigden zijn, laat alvast iets weten langs onze Messenger. Iedereen is welkom om zich komen in te zetten voor onze mooie gemeente.

Pannenkoekenfestijn voor moederdag

Zondag 4 mei was er ons pannenkoekenfestijn in Het Hoevehof te Buvingen. 

Wij bedanken alvast iedereen die een lekkere pannenkoek is komen eten. 

Het Hoevehof was eigenlijk een verrassende en leuke ontdekking voor ons in ons mooie Gingelom.

We wensen de uitbaters hiermee dan ook een succevolle toekomst met hun nieuwe zaak. 

Het zijn alvast supertoffe mensen. Neem alvast een kijkje op hun Facebookpagina of op hunne website.

facebook.com/hoeve terwinghe - www.hoeve-terwinghe.com

Quotum huisvuilzakken en GFT-sticker 2025

Haal jouw huisvuilzakken af vanaf 17 februari 2025.
Elk gezin dat op 1 januari 2025 gedomicilieerd is in Gingelom betaalt een afvalbelasting aan Limburg.net voor de inzameling en verwerking van het afval. In dat bedrag zit een hoeveelheid huisvuilzakken vervat, die je kan afhalen in één van de verschillende afhaalpunten. Het aantal hangt af van de gezinstoestand op 1 januari 2025.
1 persoon = 2 rollen van 22 liter
2 personen = 2 rollen van 44 liter
3 personen = 2 rollen van 44 liter en 1 rol van 22 liter
4 personen = 3 rollen van 44 liter

Om jouw huisvuilzakken af te halen heb je jouw electronische identiteitskaart nodig. Vergeet deze dus zeker niet!