In Ravels telt elk kind mee

Nic Andriessen

Vandaag stond het voor de derde keer op het programma: het uitdelen van de laptops voor de kinderen van het vijfde leerjaar. Dankzij cd&v maakt het gemeentebestuur daar zo'n 105.000 euro voor vrij dit schooljaar. Burgemeester Walter Luyten en schepen van Onderwijs deelden vanochtend de laptops uit.

De kinderen kunnen de laptops op school, maar ook thuis gebruiken, zonder dat ze die nadien nog moeten teruggeven. Op school leren de kinderen ook met de laptop werken, zodat ze op jonge leeftijd essentiële digitale vaardigheden aangeleerd krijgen. Wist je dat het gebrek aan zulke digitale vaardigheden het risico op armoede verhoogt? Zo creëren we voor elk kind in Ravels gelijke onderwijskansen. En zo telt voor ons ook élk kind mee.

Nieuws van cd&v Ravels

Cd&v-voorzitter Andriessen: “Ravels is financieel gezond en blijft dat ook”

Voorzitter van cd&v Ravels, Nic Andriessen, blikt tevreden terug op de begroting voor 2024 die is neergelegd in de laatste gemeenteraad van 2023.

“Wat we in 2018 hebben vooropgesteld blijft onze leidraad: geen zware lasten op de burger, geen zware lasten op de toekomst. Geen zotte dingen, maar goed bestuur.”

Ravels fietst verder

Met de oplevering van het fietspad langs de N118, Moleneinde-Vooreel, heeft Ravels opnieuw samen met AWV een stuk van ons Bovenlokale Functionele Fietspad (BFF) afgewerkt. Fietsen tussen Ravels-Eel en Weelde kan eindelijk op een veilige manier. Bij de verkiezingscampagne van 2018 trok cd&v nog doorheen Ravels, met de fiets, om ons fietsbeleid in de verf te zetten. Hoever staat het daarmee?

Dorpskern Poppel krijgt facelift door goedkeuring RUP

Op de gemeenteraad van 3 juli werd het RUP Dorpskern Poppel definitief goedgekeurd. "Dit is een goed overwogen plan wat de dorpskern van Poppel duurzaam en veilig herinricht, met doel de levendigheid van de dorpskern in Poppel te versterken," aldus burgemeester Walter Luyten.