In elke gemeente een bankautomaat dankzij cd&v

Sebastien Bollen

Ondanks de gestegen populariteit van digitaal bankieren, is nog niet iedereen vertrouwd met de digitalisering van bankdiensten. En daar heeft cd&v respect voor. Onze partij vindt het cruciaal dat iedereen dichtbij huis geld kan afhalen. Minister van Financiën Vincent Van Peteghem heeft daarom de afgelopen maanden stevig onderhandeld met de bankensector. En met succes! Want de minister bereikte vandaag een heel belangrijk akkoord. Dankzij het akkoord zal u straks in elke gemeente een altijd beschikbare bankautomaat vinden. Want bereikbare, beschikbare en betaalbare bankautomaten zijn een basisrecht voor onze partij.

Hoe doen we dit concreet?

We zorgen voor bereikbare bankautomaten

Het akkoord is duidelijk: er moet in elke gemeente minstens één bankautomaat zijn, ook in de meer landelijke gebieden. Dit wordt gegarandeerd door de banken te verplichten de daling in het aantal automaten onmiddellijk stop te zetten en de dekkingsgraad te herstellen tot het niveau van 31 december 2021.

Concreet moet elke inwoner:

• In landelijke gebieden (<300 inwoners per km²) een automaat vinden op max. 5 kilometer rijafstand.
  • In stedelijke gebieden (>1500 inwoners per km²) een automaat vinden op max. 2 kilometer rijafstand.
  • In tussengebieden (300-1500 inwoners per km²) een automaat vinden op max 3 kilometer rijafstand.
We zorgen voor beschikbare bankautomaten

Het akkoord zorgt ervoor dat u steeds aan uw cash geld kan. Want elke bankautomaat moet 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 beschikbaar zijn. Ook moet worden verzekerd dat u nooit voor een lege automaat komt te staan en dat 1 automaat op 2 ook moet toelaten om geld te storten.

We zorgen voor betaalbare bankautomaten

Tenslotte zal iedereen recht hebben op minstens 24 kosteloze cashafhalingen per jaar bij om het even welke bank, dus ook bij banken waar u geen klant bent.

Ook een frisse wind in Gingelom op 13 oktober?

Naar het schijnt zou Magnette al vollebak Nederlands aan het leren zijn. Volgens mij heeft hij plannen om in Gingelom te komen wonen. Ligt dan ook niet al te ver van zijn dierbaar Wallonië dat hij zo om zeep geholpen heeft. Maar de frisse wind is er nu eindelijk in het o zo mooie Wallonië nu. Wat een verademing daar. Het kan dus wel. Hopelijk op 13 oktober ook in het mooie Gingelom! 😉😊

Nieuwjaarsreceptie cd&v-Gingelom

Om op het nieuwe jaar te klinken, 🥳
komen we samen om een glaasje te drinken! 🥂

"Nieuwjaarsdrink CD&V-Gingelom."

Graag nodigen we jullie uit op een knabbel en een babbel.
Wanneer: Woensdag 31 januari 2024 om 20 uur.
Waar: Zaal Lindehof, Zoutstraat 24, 3890 Niel-bij-Sint-Truiden.
Graag een seintje voor maandag 29 januari zodat we weten wat we moeten voorzien!
Gunther Craninx: GSM: 0460/94 12 69/Email: [email protected]
Wij kijken er naar uit! Jullie ook?

Oppositie wil zaal Elckerlyc behouden.

𝐒𝐥𝐮𝐢𝐭 𝐣𝐞 𝐚𝐚𝐧 𝐞𝐧 𝐭𝐞𝐤𝐞𝐧 𝐝𝐞 𝐩𝐞𝐭𝐢𝐭𝐢𝐞! 😊
✅Teken de petitie: https://graag-gingelom.be/
Vandaag in Het Belang van Limburg! 💪
Graag is voor het behoud van de Elckerlyc! 🛠️✨"Wij willen dat deze prachtige locatie helemaal en definitief gerenoveerd wordt. De zaal is van onschatbare waarde voor de gemeente."
✅ Lees het artikel: http://tinyurl.com/mpm2e8km
Oppositie wil zaal Elckerlyc definitief behouden in de plaats van nieuw masterplan: “Het is een zot plan dat veel geld gaat kosten”
Oppositiepartijen LEEF, CD&V en N-VA, die met één lijst naar de gemeenteraadsverkiezingen trekken onder de naam ‘Graag’, verzetten zich tegen de geplande afbraak van zaal Elckerlyc. Graag wil dat de iconische feestzaal pal in het centrum van Gingelom volledig gerenoveerd wordt en organiseert een petitie bij de inwoners.