Hammenaren kunnen nu al lichtjes krijgen voor Wereldlichtjesdag: “We koesteren de steun die het kan bieden”

Robbe De Clercq

Onze schepen en waarnemend burgemeester Ann Verschelden nodigt iedereen uit op het warm ontmoetingsmoment ter gelegenheid van wereldlichtjesdag op zondag 10 december.
Dat elke ⭐️ in heel veel 🧡 verder stralen mag!

Ann Verschelden verloor in maart 2021 haar zoon Simon.
Ann Verschelden verloor in maart 2021 haar zoon Simon. — © jvdv
HAMME -

Zondag 10 december om 19 uur steken mensen wereldwijd een kaarsje aan ter nagedachtenis van overleden kinderen. Het gemeentelijk Team Samenleving en Gezin in Hamme ondersteunt deze Wereldlichtjesdag. “We organiseren dan een warm ontmoetingsmoment, maar delen ook kaarsjes uit om thuis te laten branden”, kondigt de verantwoordelijke schepen Ann Verschelden (CD&V) aan.

Zij voelt zich bijzonder betrokken bij dit gebeuren van solidariteit. “In maart 2021 verloren we onze zoon Simon (18) na een verkeersongeval”, zegt Ann. “Dan verandert het gevoel van geluk plots in totale wanhoop. We koesteren de steun die de Wereldlichtjesdag kan bieden aan vele lotgenoten. Het is zo belangrijk om verdriet en pijn te kunnen delen, herinneringen op te halen, het gemis te verwoorden of samen te huilen. Deze dag is bijzonder voor ouders, broers, zussen, familie en vrienden die een kind moeten missen.”

Ontmoetingsmoment

Het gemeentebestuur en het Huis van het Kind organiseren zondag 10 december een warm ontmoetingsmoment in het auditorium van de academies op de Markt. Om 18.50 uur speelt Leen Ceurvelts live muziek en geven leerlingen van de Afdeling Woord een voordracht. Om 19 uur komt schepen Verschelden aan het woord en steken de aanwezigen hun kaarsjes aan, met gelegenheid tot napraten bij een warm drankje. (Lees verder onder de foto)

Hammenaren kunnen nu al een kaarsje afhalen in verscheidene gemeentelijke diensten. — © jvdv

Aan de inwoners wordt gevraagd om ook thuis om 19 uur een lichtje aan te steken en daarvan een foto te delen op sociale media met de hashtag #huisvanhetkindhamme. Wie dit wenst, kan een gratis kaarsje afhalen aan het onthaal in AC Nieuwstraat, academie, bibliotheek, CC Jan Tervaert, woonzorgcentrum Meulenbroek en Toerisme Hamme.

Info: Huis van het Kind, tel. 052-47.55.35.

Bron: Nieuwsblad.be

Nieuws uit Hamme

Moederdag op de markt.

Dit weekend zetten we alle moeders, mama's, moekes, plusmama's,... centraal!
Een fijne moederdag.

De familie BBQ was een groot succes!

Vandaag gaven we er een ferme lap op! Met meer dan 250 sympathisanten genoten we van de overheerlijk barbecue! #fullhouse
De zon was van de partij en er was tijd voor een fijne babbel en verbinding met elkaar! Bedankt aan alle aanwezigen.

De campagne van Kurt De Graef is in volle gang.

Zondag 9 juni moeten we met z'n allen naar de stembus. Onze mandataris Kurt de Graef is volop bezig met zijn campagne. Op verschillende locaties kan je zijn borden al spotten! Denk jij ook aan kurt?
Succes.