Gezinsbelasting afgeschaft!

Publicatiedatum

Auteur

Robbe De Clercq

Deel dit artikel

CD&V Hamme-Moerzeke is blij te kunnen melden dat de gezinsbelastingen afgeschaft zijn!
Iedere Hammenaar zal nu minder belastingen betalen! #vuram

 

Deze avond op de gemeenteraad nam de fractie van CD&V Hamme - Moerzeke het initiatief om de jaarlijkse gezinsbelasting af te schaffen.

Door het goede financiële beleid van CD&v-schepen Luk De Mey in de afgelopen legislatuur is er meer dan voldoende ruimte om deze archaïsche, asociale en discriminerende belasting eindelijk af te schaffen.

CD&V wou deze belasting al eerder afschaffen maar stelde zich altijd collegiaal op ten opzichte van de coalitiepartners die deze belasting wilden behouden.

 

Deze belasting moet volgens CD&V afgeschaft worden omdat:

  •  Deze discriminerend is tegenover alleenstaanden en andere gezinnen met een kleiner inkomen. Zij betalen immers even veel als grote gezinnen met grote inkomens.
  • Hardwerkende mensen met een basisloon ontsnappen, ondanks de voorziene sociale correctie, helaas niet aan deze belasting en worden zo extra zwaar getroffen.

 

CD&V is blij dat dit initiatief voldoende stemmen verzamelde in de gemeenteraad zodat elke Hammenaar nu minder belastingen zal betalen.

Nieuws uit Hamme

CD&V wil actie van bestuur voor veiligheid op Tweebruggenplein

Oppositiepartij CD&V heeft tijdens de gemeenteraad maandagavond zijn bezorgdheid geuit over het onveiligheidsgevoel en toenemende vervuiling op het Tweebruggenplein. “Er is sprak van afval en vuil, en ook een meisje die recent werd lastiggevallen”, zegt gemeenteraadslid Danny Poppe.

Sluiting kleuterschool Ondersteboven ondanks mogelijke alternatieven goedgekeurd op gemeenteraad.

Sluiting kleuterschool Ondersteboven ondanks mogelijke alternatieven goedgekeurd op gemeenteraad.
Onze fractie stelde de vraag om de beslissing uit te stellen tot alle alternatieven grondig zijn onderzocht.
De meerderheid van N-VA Hamme, Vooruit Hamme en Lokaal Liberaal weigert hierop in te gaan.
Er werd gestemd waarbij onze fractie tegen stemde.
Wij betreuren ten zeerste de sluiting van Ondersteboven en leven mee met de kinderen, hun ouders en leerkrachten.