Gemeentelijk openluchtzwembad heropent de deuren: “Wie niet in Hamme woont, zal meer moeten betalen om binnen te mogen”

Robbe De Clercq

Binnenkort heropent ons gemeentelijk openluchtzwembad. Onze schepen van sport Luk De Mey informeert ons over een aantal belangrijke wijzigingen in het voordeel van de Hammenaren. #veuram #sport

Sportschepen Luk De Mey kondigt een forse verhoging van de zwembadtickets aan voor niet-inwoners.  © jvdv

HAMME -

Zaterdag 4 mei heropent het gemeentelijk openluchtzwembad aan de Sportpleinstraat in Hamme de deuren. Dit jaar staan heel wat nieuwe activiteiten op stapel, maar de meest opvallende vernieuwingen vinden we in de openingsuren en de hogere tarieven voor niet-inwoners.

Jan Van de Velde
16/004/2024 om 12:32

“Door de grote vraag van de scholen in onze gemeente en het nijpend tekort aan plaats in de omliggende zwembaden willen we onze scholen optimaal de kans te bieden om zwemlessen te organiseren. Daarom zijn de openingsuren voor het publiek aangepast”, zegt schepen van Sport Luk De Mey (CD&V). “In mei en juni gaat het zwembad op maandag, dinsdag en woensdag pas om 11.30 uur open voor het publiek. Voordien kunnen de scholen voor hun zwemlessen terecht in het bad. Vroege vogels zullen voortaan het hele zomerseizoen lang op dinsdag en donderdag tussen 7.30 en 8.30 uur al kunnen genieten van een frisse duik in het water.” (Lees verder onder de foto)

Het openluchtbad is klaar voor de heropening op 4 mei.

Het openluchtbad is klaar voor de heropening op 4 mei.  © jvdv

De jongste jaren zakten steeds meer mensen die niet in Hamme woonden af naar het openluchtbad. Vorige zomer werd meermaals de maximale capaciteit bereikt en boden zich zelfs groepjes bezoekers uit het Brusselse aan. “Voortaan zullen niet-inwoners van onze gemeente een hoger tarief betalen, zestig procent meer dan de gangbare inkomprijzen voor de eigen bewoners”, zegt De Mey. “Zo willen we voorkomen dat Hammenaren die in het hoogseizoen niet meer op het terrein kunnen omdat het zwembad volzet is. Ook wie geen e-ID kan voorleggen, betaalt het hoogste tarief.” (Lees verder onder de foto)

Op de drukste dagen ging vorig jaar de poort van het openluchtbad tijdelijk dicht.  © archief jvdv

Na de vele investeringen van de jongste jaren kon het gemeentebestuur zich dit jaar beperken tot het herstellen van de betegeling rond het bad. “We hebben jaarlijks grondige renovaties uitgevoerd om het comfort in en rond het bad te verhogen”, vervolgt De Mey. “Volgend jaar wordt de betegeling volledig vernieuwd.”

Cadeaubonnen

De schepen wijst ook op de inspanningen van de zwembadbeheerder en haar team. “Naast de vertrouwde activiteiten, zoals aquatraining en Start to Swim, staan dit seizoen heel wat nieuwigheden op het programma. Met de moeder- en vaderdagactie bieden we cadeaubonnen aan voor een initiatie aquatraining, een extraatje in de cafetaria en een geschenkje. De kinderen gaan de grote vakantie in met een zweminstuif op vrijdag 28 juni vanaf 14 uur. Het zwembadteam organiseert op woensdagen spel- en waterfun-namiddagen, een kamp overlevingszwemmen en teamspelen voor tieners en een Hawaiian Splash Party.”

Info: www.hamme.be/zwembad of de Facebookpagina.

Waterpret troef vorig jaar bij de afsluiter van de zomervakantie.

Bron: Nieuwsblad.be

Nieuws uit Hamme

De campagne van Kurt De Graef is in volle gang.

Zondag 9 juni moeten we met z'n allen naar de stembus. Onze mandataris Kurt de Graef is volop bezig met zijn campagne. Op verschillende locaties kan je zijn borden al spotten! Denk jij ook aan kurt?
Succes.

Koen Mettepenningen verdedigt de cultuurstandpunten van onze partij tijdens het cultuurdebat.

Onze schepen en tevens ook lijstduwer voor de lokale verkiezingen in oktober, Koen Mettepenningen, verdedigde tijdens het cultuurdebat de standpunten van onze partij over cultuur. #cultuurdebat

Gemeente zorgt voor groene verfraaiing aan kerk Zogge.

Onze schepen van openbare werken Koen Mettepenningen zorgt, op vraag van de buurt, voor verfraaiing en ontharding van het kerkplein in Zogge.