Gemeente nodigt zwerfvuilvrijwilligers uit voor ontbijt

Om de zwerfvuilvrijwilligers te bedanken nodigde de gemeente hen op zaterdag 16 december uit op het gemeentehuis voor een heerlijk ontbijt.

De zwerfvuilvrijwilligers spelen al jaren een belangrijke rol in het uitzicht van onze gemeente. Zij zorgen ervoor dat de straten er netjes bijliggen en geven zo een mooi voorbeeld aan al onze burgers. Vrijwilligers die dag in, dag uit, weer of geen weer, hun bijdrage leveren om zwerfvuil systematisch op te ruimen verdienen dan ook een bedankje. Tijdens het ontbijt dat hen werd aangeboden in het gemeentehuis konden ze gezellig bijpraten en eventueel suggesties doen hoe het nog beter kan.

Bedankt aan alle vrijwilligers voor hun jarenlange inzet.

foto ©Geert De Rycke

Onze kandidaten voor jouw gemeente

Deze week valt de flyer met onze kandidatenlijst in jouw brievenbus.
Ontdek onze 23 straffe kandidaten van cd&v Buggenhout voor de gemeenteraadsverkiezingen van 13 oktober 2024!
Doorheen de zomer stellen we, samen met ons programma, onze kandidaten afzonderlijk aan jou voor op onze website en social media.

Feestelijke inhuldiging nieuwe halte stoomtrein

Het gemeentebestuur van Buggenhout en VZW Stoomtrein Dendermonde-Puurs organiseerden op vrijdag 12 juli de plechtige opening van de nieuwe halte ‘Buggenhout a/d Schelde’
Deze nieuwe halte kwam tot stand door de Gemeente Buggenhout, die enorme kansen ziet in de toeristische ontwikkeling van het ‘Nationaal Park Scheldevallei’. Vanaf nu zal de museumtrein ook halt houden in Buggenhout, waarbij vele toeristische actoren en de mooiste natuur rondom de Schelde worden geconnecteerd.
Tijdens de feestelijke inhuldiging maakten de genodigden een gratis stoomtreinrit naar Sint-Amands en genoten van een drankje achteraf.

Meer info over de stoomtrein op https://www.stoomtrein.be/