Gemeente Hamme ondersteunt actie tegen lege brooddozen op school

Robbe De Clercq

Onderwijs & Samenleving en gezin hebben heel veel raakpunten.
Onze schepenen Luk De Mey en Ann Verschelden slaan de handen in elkaar in het kader van lege en ongezonde brooddozen op school. #gezondheid #gezondebrooddoos #onderwijs #welzijn #samenleving #samentegenlegebrooddozen

Gemeente Hamme ondersteunt actie tegen lege brooddozen op school

© jvdv

HAMME
19/12/1023 om 09:40
 (jvdv)

Het Hamse gemeentebestuur trekt 20.000 euro uit om het probleem van lege brooddozen in de plaatselijke basisscholen aan te pakken. “Op basis van de noden en het aantal leerlingen krijgt iedere school een toelage”, leggen schepen van Onderwijs Luk De Mey en schepen van Samenleving en Gezin Ann Verschelden (beiden CD&V) uit. “Met dit bedrag kunnen scholen een oplossing bieden aan kinderen die naar school komen met een lege brooddoos of eentje die gevuld is met ongezonde restjes pizza, koeken of frietjes. Het geld kan gebruikt worden voor het aankopen van fruit, gezamenlijke kookactiviteiten, de aankoop van brood of te zorgen dat iedere leerling op school een kop warme soep krijgt in de wintermaanden.”

© jvdv

Bron: Nieuwsblad.be

Nieuws uit Hamme

Ons openluchtzwembad is bijna klaar voor het nieuwe zwemseizoen!

Ons openluchtzwembad is bijna klaar voor het nieuwe zwemseizoen! Onder impuls van onze schepen van sport Luk De Mey en mandataris en verantwoordelijke van het zwembad Thom Nelis zijn de herstellingswerken aan de pompen en tegels zo goed als rond.
Onze partij is resoluut voor het behoud van het zwembad!

'De Ronde' door Hamme

Onze Gemeente Hamme is een echte sport gemeente! Onze mandatarissen waren tijdens 'de ronde festiviteiten' midden de mensen!

Infomoment rond menstruatiearmoede in Richtpunt Campus Hamme.

Infomoment rond menstruatiearmoede in richtpunt Richtpunt Campus Hamme. Aan alle Hamse basis- en secundaire scholen werden de menstruatieboxen, gemaakt door de houtafdeling van richtpunt campus Hamme, afgegeven. Ze krijgen ook nog extra materiaal om aan te vullen. Ook de inzamelboxen komen binnenkort in verschillende winkels te staan. Project is tot stand gekomen door samenwerking van alle partijen in de gemeente. #Respect