Geert Debergh

Fractieleider

Geert is afkomstig van Poperinge uit een groot landbouwersgezin. Hij woont sinds 1987 in Westouter. Geert studeerde af als graduaat elektromechanica, gaf 15 jaar les aan het VTI Menen en is nu pedagogisch directeur van het Duaal Leren LMC Poperinge. Geert is getrouwd met Lieve Delhaye. Ze hebben 3 kinderen Klaas, Fien en Miet. Ondertussen is hij de trotse opa van Wout, June, Jef, Hannah, Iza en Lukas.

Zijn politieke carrière begint in 2001 als OCMW-raadslid en sinds 2007 is hij onafgebroken gemeenteraadslid. Geert is actief in verschillende verenigingen.

Tijd maken voor zijn gezin, familie en vrienden is voor hem zeer belangrijk. Een goed gesprek en luisteren naar de mensen draagt hij hoog in het vaandel. Zijn hobby’s zijn wandelen, fietsen en werken in de tuin.

“Als we een toekomst voor onze kinderen en kleinkinderen willen uitbouwen dan is aandacht voor het milieu en de (verkeers-) veiligheid topprioriteit. Leefbare dorpen, waar mensen graag wonen en vertoeven, kan door in te zetten op een bruisend verenigingsleven en een bloeiende lokale economie. Blijven genieten van stilte en rust, met prachtige vergezichten, mooie wandelingen en uitdagende fietsmogelijkheden door ons glooiend landschap maakt ons Heuvelland uniek! “

"Als fractieleider van de gemeenteraad wil ik samen met onze voorzitter Nathan Duhayon een verbindende ploeg samenstellen die de uitdagingen van de toekomst aanpakt en een antwoord biedt op de bekommernissen en vragen van alle inwoners. Dit willen we doen door naar hen te luisteren en inspraak te geven."

Geert is onder meer:

• Kookouder KSA-Westouter
  • Bestuurslid Beweging.net Heuvelland
  • Lid van verschillende raden van bestuur
  • Bestuurslid CD&V Heuvelland

Adres: