Marita Verpalen

Gemeenteraadslid

Marita Verpalen heeft tot 31 oktober 2022 gewerkt in het familiebedrijf "Reizen Verpalen - Autocars De Vlinder" en is daarna met pensioen gegaan.

Marita is een toegewijd lid van Ferm Wildert en een sopraan bij het Zangkoor "White Coffee". Ze zet zich ook vrijwillig in bij KSV Wildert, waar haar echtgenoot Erik secretaris is. Haar hobby's omvatten wandelen, zingen, koken en creatieve bezigheden.

Naast haar betrokkenheid bij de gemeenschap heeft Marita ook een politieke rol. Ze is gemeenteraadslid en lid van de Commissies Omgeving, Welzijn, Vrije Tijd en Intergemeentelijke Samenwerking. In haar functie heeft ze verschillende aandachtspunten, zoals preventieve gezondheidszorg, betaalbare woningen voor jonge gezinnen, duurzaamheid en steun voor senioren. Ze hecht ook veel belang aan het ondersteunen van lokale zelfstandigen en het bevorderen van een bloeiende Essense economie. Daarnaast waardeert Marita het belang van het verenigingsleven in de gemeenschap.

Marita is de dochter van Raf Verpalen en Maria Boden, en de kleindochter van Jan Verpalen. Ze is getrouwd met Erik De Crom, vader van Jorn, Jolien en Senne. Bovendien vervult ze de rol van moeke voor Louanne & Elias en Cami & Milo, waarmee ze geniet van haar rol als grootouder.