Kirsten Tobback

Gemeenteraadslid

Kirsten Tobback is sinds april 2022 gemeenteraadslid voor de cd&v Essen.

Als bestuurslid van de Essense Tennisclub (ETC) speelt Kirsten een actieve rol in de organisatie en opvolging van verschillende evenementen. Ze is verantwoordelijk voor het jeugdinterclubprogramma en het jaarlijkse enkel- en dubbeltornooi dat de club organiseert. Kirsten is zelf ook een actieve tennisser binnen de club.

Vanuit haar beroep als leerkracht ligt Kirsten's focus op kinderen en jongeren. Ze zet zich graag extra in voor het onderwijs, de jeugdwerking en het uitgaansbeleid in de gemeente Essen. Haar doel is om ervoor te zorgen dat Essen een leuke, veilige en geweldige gemeente is om in op te groeien.

Daarnaast is Kirsten vastbesloten om zich in te zetten voor sportclubs en sportactiviteiten in de gemeente. Ze wil ervoor zorgen dat elk kind, jongere en volwassene zich kan ontwikkelen en ontplooien binnen de sport naar hun eigen kunnen en interesses.

Als laatste zet Kirsten zich graag in voor gendergelijkheid en komt ze op voor de gelijkheid van alle individuen, ongeacht hun leeftijd. Ze streeft ernaar dat iedereen zich thuis voelt in de gemeente Essen, waar diversiteit en inclusie hoog in het vaandel staan.