Jan Suykerbuyk

Gemeenteraadslid

Jan Suykerbuyk is een gemeenteraadslid met een indrukwekkende lijst van betrokkenheden en verantwoordelijkheden. Hij heeft een achtergrond als OCMW-raadslid en -voorzitter en heeft momenteel functies als gemeenteraadslid en politieraadslid.

Jan is nauw betrokken bij het G-voetbalteam Olympic Essen, waar hij zich inzet voor inclusieve sportmogelijkheden voor mensen met een handicap. Daarnaast heeft hij een passie voor fietsen en staat hij bekend als een bourgondische fietser, die geniet van het verkennen van de omgeving op zijn tweewieler.

Naast zijn betrokkenheid bij sport en recreatie is Jan actief als bestuurslid bij verschillende organisaties. Hij maakt deel uit van het bestuur van de Heemkundige Kring, het Karrenmuseum en VVV De Tasberg, waar hij zijn enthousiasme voor lokale geschiedenis en cultuur kan delen. Jan is ook een auteur en heeft bijgedragen aan het jaarboek De Spycker, evenals de publicatie van twee boeken over Essen.

In het verleden heeft Jan de rol van voorzitter van Jong-CD&V op zich genomen, waar hij zich inzette voor de belangen van jongeren binnen de politiek.

Jan is getrouwd met Nathalie De Clercq en samen hebben ze twee kinderen, Quinten en Milan.