Imelda Schrauwen

Lid Bijzonder Comité Sociale Dienst

Imelda Schrauwen heeft een achtergrond als apotheekassistente en heeft met toewijding in die functie gewerkt. In de vorige legislatuur bekleedde ze de belangrijke positie van OCMW-voorzitter in de gemeente Essen. Imelda is inmiddels benoemd tot ere-schepen van de gemeente Essen, als erkenning voor haar toewijding en verdiensten tijdens haar politieke loopbaan.

Ze deelt haar leven met haar partner Karel Lansloot, en samen hebben ze drie zonen: Vincent, Olivier en Benjamin. Imelda is een trotse oma van Juliette, Arne, Maurice, Jack, Daan en Theo.

In haar vrije tijd geniet Imelda van fietsen, wandelen en het beleven van rustmomenten aan zee. Deze activiteiten helpen haar te ontspannen en te genieten van de schoonheid van de natuur.

Imelda heeft een sterke betrokkenheid bij het creëren van een fijn Essen voor iedereen. Ze zet zich in om verborgen armoede op te sporen en aan te pakken, met als doel een inclusieve samenleving te bevorderen waarin niemand wordt achtergelaten. Daarnaast pleit ze voor de oprichting van een modern gezondheidscentrum ter vervanging van de polikliniek. Dit zou de toegankelijkheid van hoogwaardige zorg in Essen vergroten, waardoor mensen minder vaak naar Klina hoeven te reizen.