Brigitte Van Aert

Schepen

Brigitte Van Aert is een gedreven en sportieve Essenaar met een passie voor het dienen van haar gemeenschap. Ze vervult verschillende bevoegdheden binnen de cd&v en de gemeente Essen, waarbij ze een positieve impact heeft op verschillende domeinen.

Als schepen van Toerisme, Sport, G-beleid en Gezondheid speelt Brigitte een cruciale rol bij het bevorderen van toerisme, het ondersteunen van sportieve activiteiten en het zorgen voor inclusief beleid voor mensen met een beperking. Bovendien is ze voorzitter van het Bijzonder Comité, waar ze zich inzet voor het welzijn van de inwoners van Essen.

Brigitte is een geboren Essenaar en heeft een rijk verleden in jeugdbewegingen, waar ze de waarde van gemeenschapszin en betrokkenheid heeft geleerd. Ze zet zich actief in voor het milieu en draagt bij aan een duurzamere samenleving door zoveel mogelijk te fietsen en deel te nemen aan initiatieven om zwerfafval op te ruimen.

Haar inzet gaat verder dan alleen haar politieke taken. Brigitte is een vrijwilligster die zich inzet voor verschillende initiatieven en projecten. Ze is onder andere betrokken bij Gympuls Essen, waar ze heeft geholpen bij de fusie van turnkringen, en ze is ook een toegewijde G-gym-trainster, waar ze jongeren met een beperking de kans geeft om te genieten van gymnastiek.

Brigitte staat voor een aantal kernwaarden, waaronder verkeersveiligheid, ondersteuning van zwakke weggebruikers, groen behoud en uitbreiding, inclusiviteit in sport en kinderopvang, ondersteuning van verenigingen en vrijwilligerswerk, en de opvolging van belangrijke bouwprojecten zoals de Turnhal.