Els De Wael wordt nieuwe fractieleider van cd&v in Dendermondse gemeenteraad vanaf 1 januari 2024

Pieter D'hauwer

Huidig cd&v-fractieleider Pascal Putteman neemt vanaf 1 januari 2024 het ambt van gemeenteraadsvoorzitter op zich. De cd&v-fractie heeft gemeenteraadslid Els De Wael unaniem aangeduid om het fractieleiderschap op zich te nemen. Hiermee versterkt de partij haar vernieuwingstraject.

Els De Wael is 38 jaar, mama van Lin en partner van Geert. Els trad voor het eerst in de lokale politiek bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Zij werd toen vanop de negende plaats rechtstreeks verkozen tot gemeenteraadslid. Beroepsmatig is Els diensthoofd communicatie en houdt ze van fotografie, reizen, lekker eten en wandelen.

“Ik ben van nature een ‘verbindende teamplayer’. Ik wil ervoor zorgen dat we er als cd&v-fractie staan. We gaan als team voor een sterk lokaal verhaal. Durven kritisch zijn, constructief meedenken, steeds met het nodige respect voor elkaar. Ik wil de brug kunnen zijn binnen onze eigen fractie, maar ook met de andere partijen in de Dendermondse gemeenteraad“, verklaart Els De Wael.

Toekomstig burgemeester Leen Dierick reageert verheugd: “Eerst en vooral wil ik Pascal bedanken voor zijn inzet als fractieleider en hem veel succes toewensen in zijn nieuwe functie van gemeenteraadsvoorzitter. Els heeft zich als nieuwkomer snel ingewerkt in de lokale politiek. Naast een loyaal gemeenteraadslid is ze ook een gedreven voorzitter van de commissie openbare werken. Ze laat ruimte voor debat, heeft respect voor ieders mening maar is kordaat en krachtig. Eigenschappen die zeker van pas komen voor een goede fractieleider. Tijdens een verkiezingsjaar starten als kersverse fractieleider is geen evidente taak. Ik heb alle vertrouwen in Els om onze vernieuwde fractie in goede banen te leiden. Deze wissel is het mooiste bewijs dat jonge en nieuwe mensen nieuwe kansen krijgen en ruimte krijgen om te groeien in hun politieke carrière bij cd&v.”

Nieuws uit Dendermonde

Cd&v Dendermonde stelt lichting van 4 nieuwe kandidaten voor

Cd&v Dendermonde stelt nog eens een groep van 4 nieuwe kandidaten voor in functie van de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2024. De teller staat op 18 nieuwe gezichten op een totaal van 35 kandidaten in het team van burgemeester en cd&v-lijsttrekker Leen Dierick.

Dirk Abbeloos wordt lijstduwer van lokale cd&v-kieslijst

Cd&v Dendermonde maakt volop werk van haar kieslijst in functie van de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2024. De kieslijst zal bestaan uit een evenwichtige verdeling van nieuwe en ervaren kandidaten. Huidig schepen Dirk Abbeloos zal de lijst duwen, dat werd beslist op de jongste partijraad.

Cd&v Dendermonde stelt 4 nieuwe kandidaten voor

Cd&v Dendermonde stelt vier nieuwe kandidaten voor in functie van de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2024. Ondertussen staat de teller op 14 nieuwe gezichten in het team van burgemeester en cd&v-lijsttrekker Leen Dierick.