Dit doet Aalter voor Oekraïne

Michaël Canoot

De oorlog in Oekraïne raakt iedereen. Intussen tonen ook de Aalternaren dat de situatie in en rond Oekraïne niet onberoerd gelaten worden. Wij geven alvast een overzicht van wat de gemeente op dit moment doet.

• Het lokaal bestuur volgt de situatie op de voet en pleegt permanent overleg met regeringsvertegenwoordigers, gouverneurs en andere stads- en gemeentebesturen.

• Aalter schonk in een eerste schijf al 25.000 euro - of 1 euro per volwassen inwoner - aan het Internationale Rode Kruis om de ergste noden te lenigen bij vrouwen en kinderen die de oorlog in Oekraïne ontvluchten. Het geld zal gebruikt worden om onmiddellijk te voorzien in voedsel, water, medische zorg, psychosociale ondersteuning, dekens en tenten voor opvang in de getroffen oorlogsregio.

• De gegevens van Aalternaren die al lieten weten dat zij op één of andere manier willen helpen, worden - zoals gevraagd - aan de bevoegde diensten in Brussel overgemaakt. Zij zullen beslissen hoe wordt ingegaan op het hulpaanbod.

• Aan het gemeentehuis van Aalter wappert de blauwgele, Oekraïense vlag. Aalter spreekt zo volmondig alle steun uit voor Oekraïne in deze ongeziene, duistere tijden.

Tweemaal 7 voor Aalter in de race naar de bovenlokale verkiezingen: CD&V Aalter stuurt haar jongste krachten naar de kiezer

CD&V Aalter kondigt met trots de kandidaturen aan van Mathias Van de Walle (31) en Michaël Canoot (27) voor de verkiezingen voor de Kamer van volksvertegenwoordigers en het Vlaams Parlement die gepland staan op 9 juni 2024. Van de Walle zal de stem van Aalter vertegenwoordigen vanop plaats 7 bij de effectieve lijst voor de Kamer. Canoot doet dit vanop dezelfde plaats 7 bij de opvolgers voor het Vlaams Parlement.

Michaël Canoot wordt provinciaal voorzitter Jong CD&V in Oost-Vlaanderen

Michaël Canoot uit Bellem (Aalter) wordt de nieuwe provinciaal voorzitter van Jong CD&V Oost-Vlaanderen.