Digitale inclusie en administratieve vereenvoudiging
Voor iedereen duidelijk!
De digitalisering biedt vele kansen, maar ook valkuilen. We omarmen de technologie, maar pleiten ook voor een blijvende fysieke dienstverlening en menselijk contact bij basisvoorzieningen om een digitale kloof te voorkomen. We ondersteunen bovenal digitaal kwetsbare groepen onder het motto: ‘iedereen mee’.
1. Digitale inclusie
-
Digibanken: Ondersteuning van digitaal kwetsbare doelgroepen met toegang, vaardigheden
en tools, in samenwerking met lokale actoren. - Digipunten: Infopunten op diverse locaties (bibliotheek, dienstencentra, wekelijkse markten) met hulp voor digitale vaardigheden en tools, ondersteund door vrijwillige digihelpers.
2. Digitale communicatie en informatie
- Digitale informatie: Plaatsing van digitale informatieborden in Lokeren en Moerbeke.
3. Administratieve vereenvoudiging. Online en offline communicatie.
-
Administratieve vereenvoudiging: Vereenvoudigen van administratie voor verenigingen,
zodat ze zich op hun kerntaken kunnen richten. -
Online en offline administratie: Inzetten op online opvragen en aanleveren van alle
administratieve stukken. We blijven ook offline communiceren. Een telefoontje of een babbel aan een loket kunnen voor velen het verschil maken.