cd&v teamKLT: Toon Sauvillers en Lise De Ceulaer jeugdige stemmen in de Kastelse politiek

Bart Hermans

Toon Sauvillers is geboren en getogen in Kasterlee. Deze maand gaat hij samenwonen met zijn vriendin Bieke. Toon was jarenlang leider bij de Chiro, waar iedereen hem kent als ‘Soep’.  Nu biedt hij op gewestelijk niveau nog steeds ondersteuning aan lokale chirogroepen.

Toon is muzikant in de fanfare van Kasterlee waar hij trompet speelt. Als voorzitter van de Jeugdraad laat hij nu al de stem van de Kastelse jeugd bij het beleid.

Hij is werkzaam als software ingenieur bij een grote bankinstelling. “Ik wil graag de stem van de jeugd blijven vertegenwoordigen en het verenigingsleven laten bloeien in een mooi, gezellig en groen Kasterlee,” zegt Toon.

Met haar 19 lentes is Lise De Ceulaer de jongste kandidaat op onze lijst. Ze woont met haar ouders in Lichtaart en studeert sociaal werk aan Thomas More in Geel. Ook Lise heeft ervaring in de leiding van de jeugdbeweging, namelijk bij KLJ Kasterlee. Deze zomer wordt ze hoofdanimator bij speelpleinwerking Sproet.

Sedert kort is ze lid van het Bijzonder Comité Sociale Dienst. Haar politiek interesse ligt bij de beleidsdomeinen welzijn, vrije tijd en kinderen & jeugd. “In mijn vrije tijd trek ik er graag eens op uit in de Kastelse natuur, te voet of met de fiets. Ik breng ook graag een bezoekje aan een Kastels café met mijn vrienden,” zegt Lise.

“De komst van jonge mensen met een sterke ervaring in jeugdbeweging en jeugdwerk is een enorme troef voor onze lijst,” zegt lijsttrekker Ward Kennes. “Zij geven een stem aan de vele jongeren die voor het eerst hun gemeenteraad mogen samenstellen”.

cd&v team KLT: Jan Biermans en Nick Stevens, twee pijlers van de landelijke beweging op onze lijst

Jan Biermans (°4 mei 1971) woont in Kasterlee en is leerkracht aan de landbouwschool in Geel (Kogeka). Hij is gehuwd met Liesbeth Driesen en vader van twee dochters.

Jan is bestuurslid van de Landelijke Gilde en voorzitter van de Landelijk Raad. Hij is al vele jaren een trekker binnen het pompoenengenootschap en valt ook internationaal al eens in de prijzen met zijn kolossale vruchten.

Jan zit in de gemeenteraad waar hij het landelijke karakter van onze gemeente verdedigt. Hij kiest voor cd&v team KLT omdat dit programma het best de verenigingen en de vrijwilligers steunt op allerlei vlakken. En vanuit zijn familiale context is Jan een warm pleitbezorger van jonge gezinnen en goed onderwijs.

cd&v teamKLT: Hanne Baeyens en William Van der Vennet vertegenwoordigen een nieuwe generatie in de Kastelse politiek

cd&v teamKLT: Ben Van de Water en Erwin Loos geven horeca en sport een stevige stem in de Kastelse politiek

Met gemeenteraadslid Erwin Loos en nieuwkomer Ben Van de Water staan er twee ervaren horecanten en vrienden van de sportwereld op de lijst van cd&v teamKLT.