CD&V Geetbets wordt cd&v plus, van en voor iedereen!

Katrien Weckx

De samenleving is de afgelopen jaren enorm veranderd. Daarom heeft het cd&v bestuur en haar mandatarissen het afgelopen jaar gewerkt aan onze insteek en visie voor de gemeente Geetbets naar de toekomst. Het was tijd voor een cd&v van nu. We kozen niet voor een grote naamsverandering, maar willen wel een naam die uitstraalt waarvoor we staan als groep. Wij zijn immers een cd&v van de dorpsstraat en niet die van de wetstraat. Wij zijn een cd&v die dicht bij de mensen staat en open staat voor iedereen. We gaan voor cd&v met een PLUS!

En deze plus heeft een betekenis:

• De P staat voor PARTICIPATIE. We willen alle inwoners betrekken in ons programma.
  • De L staat voor LOKAAL, weg van de wetstraat, dicht bij de dorpsstraat.
  • De U staat voor UNIEK, want dat is wat we zijn als inwoners van Geetbets, Rummen en Grazen. Iedereen is uniek en iedereen mag gehoord worden, los van welke politieke strekking ook.
  • De S staat voor SOCIAAL. Dat is waarvoor we staan, geëngageerd en tussen de mensen. Vriendelijk tegen iedereen. Toegankelijk en bereikbaar.

Cd&v plus zet de inwoners centraal. We zijn er voor alle inwoners van Geetbets, ook voor nieuwe inwoners. En alle inwoners die op een positieve manier mee willen nadenken over de toekomst van de gemeente zijn van harte welkom om zich kandidaat te stellen bij cd&v plus, los van welke politieke strekking ook. Wij gaan voor een dorpspolitiek die dicht bij de mensen staat, waarbij geluisterd wordt naar alle inwoners. We zijn bereikbaar voor iedereen!

Cd&v plus is een partij van gewone mensen, die samen tot ongelofelijke dingen in staat zijn.

Cd&v plus wil gaan voor betere, eerlijke en open communicatie en zal blijven ijveren voor verkeersveiligheid. We willen terug meer aandacht voor het verenigingsleven en de sportclubs in ons dorp. Mensen samenbrengen zit in ons DNA. Sociale cohesie, het stimuleren van buurtwerking, een zorgzame buurt en voldoende ontmoetingsplaatsen staan hoog op onze agenda. Betaalbare vergaderlokalen voor elke vereniging zijn nodig. Cd&v plus wil een financieel leefbaar, open en transparant beleid. We willen een Geetbets waar iedereen zich veilig en thuis voelt.

>> Bekijk de reportage op ROBtv

cd&v PLUS: klaar voor een beter beleid in Geetbets

17 Enthousiaste kandidaten wensen je een fijne zomer!

cd&v PLUS Geetbets

Met veel trots presenteert cd&v PLUS haar kieslijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in Geetbets. Onze lijst telt 17 enthousiaste kandidaten die de handen uit de mouwen willen steken voor de toekomst van ons dorp. Dit team vormt een gezonde mix van mannen en vrouwen, jong en oud, ervaren krachten en nieuwkomers. De lijst bestaat uit 9 mannen en 8 vrouwen, waarvan maar liefst 10 nieuwe kandidaten, actief binnen verschillende verenigingen in onze gemeente. Hiermee zorgen we voor een goede vertegenwoordiging van alle deelgemeenten: Geetbets, Rummen en Grazen.

Wij zijn benieuwd naar jouw mening

Wij zijn volop bezig met het opstellen van ons partijprogramma voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen op 13 oktober. Hiervoor willen we graag een beroep doen op jou. Als inwoner weet jij als de beste wat de noden en prioriteiten zijn. We hebben een enquête opgesteld om te peilen naar jouw mening.

Vul deze enquête