Burgemeester stelt inwoners gerust: "Veiligheid komt niet in het gedrang"

Nic Andriessen

Een aantal veiligheidsdossiers in onze gemeente doen de wenkbrauwen van sommige inwoners fronsen. Ook bij cd&v schrok men van de drie feiten. Tegelijkertijd weet de partij: "De veiligheidsdiensten in onze gemeente beheersen de zaken goed."

Burgemeester Walter Luyten wil de inwoners van Ravels dan ook geruststellen. "Ravels schrikt uiteraard wanneer we te horen krijgen dat er 4 ton cocaine gevonden wordt of er schoten gelost worden," legt de burgervader uit. "Als we de zaken naast elkaar leggen, kunnen we stellen dat het drie aparte zaken zijn die niks met elkaar te maken hebben."

Samenwerking

Willen of niet: Ravels is een grensgemeente waardoor de gemeente voor het drugsmilieu iets kwetsbaarder staat. In het verleden werd hier al strijd tegen gevoerd. Toch is Ravels geen drugswalhalla van de Kempen, zegt de burgemeester. "We moeten er niet onnozel over doen: we weten dat er jongeren zijn die drugs gebruiken. Net door samenwerking met de jeugdraad, verenigingen, schouder aan schouder te staan willen we jongeren wijzen op de gevaren van drugs," legt Luyten uit. Het bestuur blijft sterk inzetten op preventie.

Nieuws van cd&v Ravels

Cd&v-voorzitter Andriessen: “Ravels is financieel gezond en blijft dat ook”

Voorzitter van cd&v Ravels, Nic Andriessen, blikt tevreden terug op de begroting voor 2024 die is neergelegd in de laatste gemeenteraad van 2023.

“Wat we in 2018 hebben vooropgesteld blijft onze leidraad: geen zware lasten op de burger, geen zware lasten op de toekomst. Geen zotte dingen, maar goed bestuur.”

Ravels fietst verder

Met de oplevering van het fietspad langs de N118, Moleneinde-Vooreel, heeft Ravels opnieuw samen met AWV een stuk van ons Bovenlokale Functionele Fietspad (BFF) afgewerkt. Fietsen tussen Ravels-Eel en Weelde kan eindelijk op een veilige manier. Bij de verkiezingscampagne van 2018 trok cd&v nog doorheen Ravels, met de fiets, om ons fietsbeleid in de verf te zetten. Hoever staat het daarmee?

In Ravels telt elk kind mee

Vandaag stond het voor de derde keer op het programma: het uitdelen van de laptops voor de kinderen van het vijfde leerjaar. Dankzij cd&v maakt het gemeentebestuur daar zo'n 105.000 euro voor vrij dit schooljaar. Burgemeester Walter Luyten en schepen van Onderwijs deelden vanochtend de laptops uit.