Stéphane Claeyssen

Bureaulid - Verantwoordelijke communicatie

THEMA’S:

Bekendheid vergroten: De partij en haar standpunten bij een breder publiek onder de aandacht brengen.

Imago versterken: CD&V Brasschaat positioneren als betrouwbaar, daadkrachtig en betrokken.

Achterban mobiliseren: Bestaande leden activeren en nieuwe kiezers aantrekken.

 

BESCHRIJVING:

Als 50-jarige commercieel directeur en ondernemer, heb ik zeer veel respect voor de veerkracht en het innovatievermogen van onze lokale ondernemingen.

Handelaars en ondernemers zijn essentieel, want zij zijn de ruggengraat van onze welvaart en welzijn voor een actief en bruisend Brasschaat.

In onze dorpskernen zetten wij als CD&V in op een gezonde mix van lokale handelaars, winkelketens, horeca, maar ook vrije beroepen, kantoren en andere dienstverleners.

Ik sta ook volledig achter een overlegcultuur voor meer solidariteit, voor waardering van vakmanschap en voor andere waarden dan alleen geld, zoals kwaliteit en geluk.

Creatieve ondernemerschap moet uiteraard aangemoedigd en beloond worden waar circulariteit, duurzaamheid en efficiënt ruimtegebruik duidelijk centraal staat.

Met enkele gerichte maatregelen ter ondersteuning van onze lokale economie, zoals een verlaagde administratieve last voor zelfstandigen, zal deze creativiteit ongetwijfeld toenemen.

Een actief gecentraliseerd administratief gemeentelijk contactpunt is daarom ook primordiaal in ondersteuning van lokale ondernemers, zowel starters als gevestigde organisaties.

Daarnaast is het ontwikkelen van een geïntegreerd digitaal ondernemersplatform de toekomst, zodat ondernemers zoveel mogelijk zaken digitaal vlotter kunnen afwikkelen.

Respect werkt voor zij die zorgen voor hun naasten, verenigingen draaiende houden en kmo’s uit de grond stampen.