Zes jaar na de goedkeuring van het RUP voor Industriepark Noord zijn er nog geen concrete resultaten geboekt op vlak van tewerkstelling of infrastructuur. Schepen Van der Coelden wijst op de lange termijn en hoge kosten van ruimtelijke transities, maar benadrukt dat de doelstellingen nog steeds relevant zijn. Gemeenteraadslid Jos De Meyer hoopt dat het plan in deze bestuursperiode wél zal bijdragen aan extra jobs, gezien de grote nood daaraan.
“Uit het antwoord op mijn schriftelijke vraag blijkt enerzijds dat op vlak van de doelstellingen nog geen resultaten zijn geboekt, anderzijds blijven deze doelstellingen van het RUP wel actueel. Hopelijk draagt het plan deze bestuursperiode wel bij tot meer tewerkstellingsmogelijkheden in onze stad, want hier is grote nood aan”, besluit raadslid Jos De Meyer.
Meer lezen: https://bibliotheek.be/krantenarchief/artikel/41a7d81b-7a4d-4439-af4d-88f395747fac?check_logged_in=1