Jongeren trekken Aalterse straten in op jacht naar zwerfvuil

Michaël Canoot

Jongeren van Jong CD&V Aalter zijn de straten van de gemeente in getrokken, op jacht naar zwerfvuil.

Er werd zwerfvuil geraapt in het Warandepark, in het park achter jeugdhuis Kadans, aan de achterkant van het gemeentehuis en in de stationsbuurt. “Elke dag gaat in Aalter de ploeg van Aalter Proper op pad, en kunnen we rekenen op 150 vrijwillige bermmeesters die overal in de gemeente hun buurt proper houden”, zegt jongerenvoorzitter Michaël Canoot...

“Wij vinden dat dit alle steun en waardering verdient, en dus gingen wij een handje helpen. We kregen tijdens onze tocht alvast positieve reacties van de buren en passanten. Onze zwerfvuilactie was geen alleenstaand initiatief. Nog tot 2 april vindt in Aalter en elders in de Vlaanderen de grote Lenteschoonmaak plaats. Wij dragen graag ons steentje bij."

Artikel door Joeri Seymortier voor Het Laatste Nieuws. Gepubliceerd op 23 maart 2023.

Tweemaal 7 voor Aalter in de race naar de bovenlokale verkiezingen: CD&V Aalter stuurt haar jongste krachten naar de kiezer

CD&V Aalter kondigt met trots de kandidaturen aan van Mathias Van de Walle (31) en Michaël Canoot (27) voor de verkiezingen voor de Kamer van volksvertegenwoordigers en het Vlaams Parlement die gepland staan op 9 juni 2024. Van de Walle zal de stem van Aalter vertegenwoordigen vanop plaats 7 bij de effectieve lijst voor de Kamer. Canoot doet dit vanop dezelfde plaats 7 bij de opvolgers voor het Vlaams Parlement.

Michaël Canoot wordt provinciaal voorzitter Jong CD&V in Oost-Vlaanderen

Michaël Canoot uit Bellem (Aalter) wordt de nieuwe provinciaal voorzitter van Jong CD&V Oost-Vlaanderen.