Jan Van Elst

Jan is een geboren en getogen Olenaar. Samen met Leen Schoenmaekers, en hun zoontje , woont hij in Olen-Centrum. Beroepshalve is Jan applicatiebeheerder bij de KBC Groep.
Reeds meer dan 25 jaar is Jan actief bestuurslid van de Olense CD&V, hij was voorzitter van jong CD&V en nadien jaren voorzitter van de Olense CD&V. Met onze vernieuwde en toffe ploeg overtuigden we Jan om niet alleen meer achter de schermen mee te werken aan een betere woon- en leefkwaliteit in Olen.
Jan was medeoprichter van jeugdhuis 'Den JOC' waar hij ook jarenlang actief was in het bestuur. Dit resulteerde in een grote vriendengroep waarmee ze regelmatig samen genieten van de verschillende Olense activiteiten.
Jan heeft ook een minder doordeweekse hobby. Regelmatig kijkt hij al eens graag door zijn telescoop naar de sterren en planeten. Hij is ook voorzitter van de A.S.H.-Polaris, de amateur sterrenkundige vereniging van Herentals en omstreken. Misschien keek u al wel eens door zijn telescoop op de Nationale Sterrenkijkdagen of de Nacht van de Duisternis.